بهترین مکمل ها

فواید کورستین چیست؟ / مکمل کورستین چه خاصیتی دارد؟

فواید کورستین چیست

اختصاصی فارمافوری: فواید کورستین چیست؟ کوئرستین رنگدانه ای است که در بسیاری از گیاهان، میوه ها و سبزیجات یافت می شود. ممکن است برخی از خواص سلامتی داشته باشد و به پیشگیری از طیف وسیعی از شرایط کمک کند.

افراد می توانند کورستین را از طریق یک رژیم غذایی متعادل یا با مصرف مکمل دریافت کنند.

این مقاله به جزئیات مزایای احتمالی کورستین می پردازد. همچنین به عوارض جانبی بالقوه آن نگاه می کند.

کوئرستین چیست؟

انگور حاوی کورستین است.

کوئرستین یک فلاونول است که زیر مجموعه ای از فلاونوئیدها است.

فلاونوئیدها یک ماده شیمیایی خاص در گیاهان به نام فیتونوترینت ها هستند و دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی هستند.

انسان ها نمی توانند کورستین را در بدن خود بسازند، اما بسیاری از میوه ها، سبزیجات و نوشیدنی ها حاوی آن هستند.

غذاها و نوشیدنی های حاوی کورستین عبارتند از:

انگور

انواع توت ها

گیلاس

سیب

میوه های خانواده مرکبات

پیازها

گندم سیاه

کلم بروکلی

کلم پیچ

گوجه فرنگیها

شراب قرمز

چای سیاه

کوئرستین همچنین در داروهای گیاهی مانند جینکو بیلوبا و خار مریم وجود دارد. افراد همچنین می توانند کورستین را به عنوان مکمل مصرف کنند.

کوئرستین یکی از رایج ترین فلاونوئیدها است که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است.

خواص کورستین

مزایای سلامتی احتمالی کوئرستین عبارتند از:

مبارزه با رادیکال های آزاد

کوئرستین دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری در بدن هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش داده و پیری را تسریع کنند.

بسیاری از عوامل مختلف می توانند به افزایش رادیکال های آزاد کمک کنند، از جمله:

آلودگی

دود سیگار

تابش – تشعشع

سموم شیمیایی

گازهای گلخانه ای

کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی تر از ویتامین C، ویتامین E یا بتاکاروتن است.

کاهش التهاب

التهاب، پاسخ طبیعی بدن به استرس و آسیب است و معمولاً به بهبودی بدن کمک می کند. با این حال، التهاب مزمن می تواند برای بدن مضر باشد و ممکن است به برخی سلامتی کمک کند.

کورستین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند. نتایج یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که کورستین علاوه بر نشان دادن خواص ضد آرتریت، از التهاب حاد و مزمن جلوگیری می کند.

با این حال، نتایج مطالعات انسانی نتایج متفاوتی ارائه کرده است. در حالی که تحقیقات بر روی ورزشکاران مرد سالم نشان داد که کورستین می تواند التهاب را کاهش دهد، اما در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید تأثیر مشابهی نداشت.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

کوئرستین ممکن است حاوی خواص ضد سرطانی باشد که ممکن است به جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی و رشد تومور کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئیدها، مانند کورستین، می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. میوه ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئیدها هستند، بنابراین افزایش مصرف این غذاها ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان را کاهش دهد.

گزارشی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که کورستین رشد سلول های سرطانی پروستات را در موش ها محدود می کند.

نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که کورستین هم در درمان و هم در پیشگیری از سرطان پروستات امیدوارکننده است. به این معنی که محققان این آزمایش را در خارج از بدن یک موجود زنده، به عنوان مثال، در یک لوله آزمایش انجام دادند.

محققان هنوز باید در مورد خواص ضد سرطانی کورستین در انسان اطلاعات بیشتری کسب کنند و اطمینان حاصل کنند که بدن می تواند دوزهای بالای کورستین را به طور موثر جذب کند.

 

پیشگیری از بیماری های عصبی

کوئرستین ممکن است به پیشگیری از بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا بیماری پارکینسون کمک کند.

استرس اکسیداتیو به پیشروی بیماری های عصبی کمک می کند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که تعادل رادیکال های آزاد در بدن وجود نداشته باشد. خواص آنتی اکسیدانی کورستین ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند.

تحقیقات روی موش‌ها نشان داد که کورستین می‌تواند از استرس اکسیداتیو محافظت کند. همچنین نشان داد که کورستین می تواند از بدن در برابر اثرات سمی برخی فلزات بر روی سیستم عصبی محافظت کند.

تسکین علائم آلرژی

تحقیقات نشان می دهد که کورستین ممکن است یک آنتی هیستامین موثر باشد، زیرا از آزاد شدن هیستامین از سلول ها جلوگیری می کند.

این خواص ضد آلرژی نشان می دهد که کورستین ممکن است به درمان برونشیت و آسم کمک کند.

پیشگیری از عفونت

کوئرستین دارای خواص ضد باکتریایی است که تقریباً در برابر همه انواع باکتری ها مؤثر است، به ویژه آنهایی که به موارد زیر مرتبط هستند:

معده و روده

پوست

تنفس

ادرار

کوئرستین، همراه با سایر فلاونوئیدها، ممکن است به مبارزه با ویروس ها کمک کند، مثلا این ویروس ها:

آدنوویروس

ویروس هرپس سیمپلکس

آنسفالیت ژاپنی

ویروس سین سیشال تنفسی

کاهش خطر بیماری قلبی

رژیم غذایی نقش اساسی در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی و سکته دارد. از آنجایی که میوه ها و سبزیجات حاوی فلاونوئیدها هستند، مصرف بیشتر آنها می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد.

کوئرستین ممکن است سلامت سلول‌های عروق خونی و جریان خون از طریق شریان‌ها را در افراد مبتلا به بیماری قلبی بهبود بخشد.

کاهش فشار خون بالا

بر اساس نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ توسط انجمن قلب و سکته مغزی آمریکا، مصرف مکمل‌های کورستین می‌تواند راهی موثر برای کاهش فشار خون باشد.

تحقیقات دیگر نشان داد افرادی که اضافه وزن داشتند و ۱۵۰ میلی گرم مکمل کورستین در روز مصرف می کردند، سطح کلسترول مضر در خونشان پایین تر بود و همچنین فشار خون سیستولیک کاهش یافت که فشار در رگ های خونی را در طول مدت یک ضربان قلب اندازه گیری می کند.

دوز

افراد می توانند کورستین را از طریق رژیم غذایی خود با خوردن طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات در روز دریافت کنند.

پیاز دارای بالاترین سطح کوئرستین در مقایسه با سایر محصولات آزمایش شده است که حاوی تقریباً ۳۰۰ میلی گرم در کیلوگرم است.

اگر افراد کورستین را به عنوان مکمل مصرف کنند، رایج ترین دوز ۵۰۰ میلی گرم در روز = است، اما برخی از افراد می توانند تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز مصرف کنند.

 

مکمل ها ممکن است شامل مواد دیگری مانند بروملین یا ویتامین سی نیز باشند که ممکن است به بدن کمک کند کورستین را به طور موثرتری جذب کند.

عوارض و خطرات

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی مصرف شوند می توانند بسیار مفید باشند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کورستین را به عنوان یک ماده به طور کلی بی خطر طبقه بندی می کند.

برخی افراد عوارض جانبی جزئی را هنگام مصرف دوزهای بالای کورستین، مانند ۱۰۰۰ میلی گرم در روز، در طولانی مدت گزارش کردند.

عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سردرد

حالت تهوع

احساس سوزن سوزن شدن

کوئرستین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین افراد باید قبل از مصرف مکمل از پزشک خود سوال کنند.

خلاصه

کوئرستین یک فلاونوئید است که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. دارای طیف گسترده ای از فواید است که افراد می توانند با گنجاندن انواع میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود از آن بهره مند شوند.

اگرچه بسیاری از مطالعات فواید بالقوه زیادی از کوئرستین پیدا کرده اند، اما بسیاری از این مطالعات بر روی حیوانات یا مطالعات آزمایشگاهی بوده اند.

 

تحقیقات بیشتر بر روی انسان برای درک کامل مزایا و عوارض جانبی ضروری است.

اگر مردم می خواهند رژیم غذایی خود را با کورستین تکمیل کنند، باید ابتدا از یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشاوره بگیرند.

کوئرستین در داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و  به صورت آنلاین در دسترس است.

این متن توسط تحریریه فارمافوری با استفاده از منابع متعدد تهیه و تالیف شده است. بازنشر آن تنها با ذکر منبع مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.